Pages

Followers

Sunday, February 17, 2013

NICK : ANWAR MENGAMUK SAKAN

Anwar mengamuk sakan apabila 'teman' rapatnya Senator Nick Xenophon ditahan di lapangan terbang LCCT kelmarin. 

"Saya bantah dalam nada yang sekeras-kerasnya penahanan tersebut dan ia merupakan penyalahgunaan kuasa serta melanggar protokol antarabangsa", katanya.

Untuk Anwar, aku nak kata, tak payahlah kau sentuh hal penyalahgunaan kuasa. Kerana kau sendiri telah dibuktikan di mahkamah sebagai seorang bekas Timbalan Perdana Menteri yang bersalah atas tuduhan rasuah penyalahgunaan kuasa. 

Belum lagi kita bercakap tentang kes penyalahgunaan kuasa yang lain yang melibatkan pink forms, yang melibatkan wanita dan lelaki, yang melibatkan pemilihan dalam PKR itu sendiri dan macam-macam lagi.

Kembali kepada Nick Xenophon. Malaysia berhak menghalang mana-mana individu yang dirasakan boleh mendatangkan "ancaman" kepada keselamatan negara. Selain daripada "penglibatan" nya dalam program menghuru harakan  politik negara, kerajaan pasti sudah mempunyai bukti-bukti kukuh yang terperinci  dan meyakinkan. Percayalah pada pihak risikan kita.

Mana-mana negara sekali pun berhak menghalang mana-mana individu yang "tidak diingini" daripada memasuki negara mereka.

Samalah macam Israel, negara haram yang ingin Anwar pertahankan keselamatannya dengan seluruh jiwa raganya. Regim Zionis  bukan sekadar menghalang rombongan luar yang membawa bantuan kemanusiaan ke Palestine tetapi menembaknya. 

Samalah juga seperti aku. Aku berhak halang mana-mana lelaki yang asyik jeling-jeling bontot ku daripada memasuki rumah ku.  Aku berhak menghalaunya. Tak rela aku tauuuu.....Tak kuasa aku....Auwwww!!!! 


Hairan! Mengapa Anwar perlukan nasihat Nick Xenophon untuk menghadapi PRU13 sedangkan Nik Azis pon ada. 


No comments:

Post a Comment